pátek 6. září 2013

Tunisko 2012

Ahojky :-)
Chtěla bych se s Vámi podělit o své zážitky z Tuniska :-)

Nejdříve malé info o této krásné zemi :-)
Tunisko leží na severu Afrického kontinentu, hlavním městem je Tunis. Oficiálním jazykem je arabština, ale jelikož mají velký cestovní ruch a létá tam mnoho Čechů, umí anglicky, česky, francouzsky...domluvíte se v pohodě ;-)
Tunisko je arabská země s islámskou kulturou. 98 % obyvatel Tuniska se hlásí k islámu, který je oficiálním státním náboženstvím, zbylá 2 % představují židé a křesťané
Co se týče teploty, tak jelikož Tunisko leží v subtropech, proto se nemusíte bát, že tam snad nebude teplo, léto tam trvá o května do října, v srpnu bývá i kolem 40°C, v zimě tam prší.
Hlavní letiště jsou v Tunisu, Djerbě, Monastiru a Tabarce.
Jelikož většina obyvatelů jsou muslimové, dodržují Ramadan, což je měsíční půst, kdy ve dne nesmí nic jíst, pít ani mít sex...ve noci můžou vše.
Měnou jsou Dináry, 1 Dinár = 1000 milimů. S sebou Eura nebo Dolary...Dináry vyměníte až na hotelu :-)

Tunisko byla moje první letecké dovolená, z letadla jsem byla nadšená :-)
Termín dovolené byl od 26.7.-2.8. 2012, odlétali jsme v 6:00 ráno, a jelikož jsme museli bát na letišti už 2 hodiny pře odletem a jsme z Vysočiny, vyjížděli jsme na letiště asi v 1:00 v noci :-)
Na letišti (teď už Václava Havla) jsme se v pohodě vyznali, ze začátku jsme z toho měli docela strach, ale naštěstí jsou tam všude ukazatelé kam máte jít, takže v tom určitě problém mít nebudete :-)
V letadle byly velmi milé letušky, chvíli potom, co jsme vzlétli nám nabízeli pití a občerstvení....znám mnoho lidí, co si na jídlo v letadle stěžovali, ale my jsme teda měli jídlo vynikající. Když jsme letěli tam, měli jsme mleté masové kuličky s opečenými brambory a fazolkami, jogurt s ovocem a malou houstičku s máslíčkem a když jsme letěli zpět měli jsme salátek, knedlo-vepřo-zelo a zase tu houstičku s máslem..vynikající ;-)

Dvě z letadla :-)

Alpy :-)

Když jsme přiletěli, delegátka nás upozornila, abychom si přeřídili hodinky, o hodinu dozadu (ze 9 na 8 hodin) :-)
Naše letadlo přistálo v Monastiru, odtud jsme byli dopraveni autobusem do našeho hotelu. Hotel se jmenoval Jinene resort, byl 4*, což u nás znamená asi 3*, jelikož jsme v hotelu moc času, kromě nocí netrávili, tak jsme 5* určitě nepotřebovali :-D. Stravovaní jsme měli all inclusive...snídaně, obědy, večeře formou bufetu, jedna svačina a nealko + některé alko zdarma :-)

Foto hotelu :-)

To jsme měli na postýlce :-)

Naše klíče :-)

Opravdu krásný výhled z našeho balkónu :-)

První, co jsme udělali, když jsme dorazili do hotelu, tak ještě než nás ubytovali, utíkali jsme se podívat na pláž a moře....úžasné :-)

Bar u pláže pro all inclusive...byl skvělej, prostě když jste měli žízeň, šli jste tam a řekli - one water :-D

Všude po městě jezdili taxíky, bylo jich tam desítky, všichni vám chtějí nabídnout nejlepší cenu, takže tam za draho jezdit nebudete, my jezdili do města Sousse asi za 2 Dináry což je v přepočtu asi 26 Kč :-).

Během dovolené jsme navštívili pouť  a staré město v Sousse...Medinu, ale většinu času jsme trávili na pláži, do města jsme vycházeli až kolem 17-18 hodiny, kdy už nebylo "takové" teplo :-D

Kolem 19-20 hodiny zavírala většina obchodů, protože jsme tam byli zrovna v období Ramadanu, takže se chtěli taky najíst...pak většina zase otevřela... Já si teda upřímně nedokážu představit, že ve skoro 40°C vedru nic nejím a nepiju a do toho ještě musím pracovat..děs!!

Tatínek a krásný kolotoč :-)

Hrající a svítící fontána :-)

Medina v Sousse :-)

Jako další zážitek byla plavba na pirátcké lodi :-)

Kormidelnice :-D

S bráchou :-)
Dobré jídlo na lodi...grilované rybičky se salátkem a bagetou :-)

Měli jsme také úžasné vystoupení  fakýra :-)

Foto s pirátem :-D

S mamčou...koupání u lodě na otevřeném moři :-)

Co se týče jídla tak snídaně tam byly úplně neskutečné...míchaná vajíčka, marmelády, bagetky, tousty, saláty, marmelády a hlavně vynikající francouzské palačinky s čokoládou a mnoho dalšího :-)
Obědy byly také výborné...různé druhy mas, salátů, brambory na všechny možný způsoby, zákusky, ovoce, jiné přílohy, omáčky apod :-)

Pár foteček :-)

Další fotky :-)
Měli tam opravdu plno koček :-)

S maminkou :-)

S taťuldou :-)

Potvůrka :-)

A letíme domůůů.....

Naprosto úžasný výhled :-)

Pro mě to bylo naprosto úžasná dovolená, jestli jste v Tunisku ještě nebyli určitě ho navštivte...stojí to za to!

Doufám, že se vám článek líbil, jestli se chcete na něco zeptat, neváhejte a napište :-)