pátek 6. září 2013

Francie 2013

Francie - Paříž

Termín od 31.7. - 4.8. 2013, odjezd autobusem z Jihlavy ve 14:30, pak cesta přes celou ČR a Německo do Francie. Příjezd do Paříže cca v 8:00, cena zájezdu i s výlety a pojištěním cca 6000 Kč :-)
Ubytování v centru Paříže v hotelu Pax, snídaně v ceně :-)

S kamarádkou jsme uvažovali, kam vyrazit na dovolenou, když jsem studentka a nechtěla jsem vrážet do dovolený nějakých  10 tisíc a víc, ale zároveň jsme se chtěli podívat někam do zahraničí a nesedět doma :-D. Proto jsme si vybrali krásou Paříž, kde je nemálo památek, které by určitě každý měl alespoň jednou za život navštívit :-)

Jeli jsme takovýmto autobusem s klimatizací od cestovní kanceláře ČEDOK, řidiči nabízeli na každé přestávce pití, přestávka byla každé 3-4 hodiny :-)

Cesta autobusem byla taková všelijaká, ale s těmi přestávkami se to dalo vydržet, určitě dobré vzít si s sebou nějaký polštářek do autobusu :-)
Pár fotek z autobusu :-)

Když jsme dorazili do Paříže autobus nás vysadil pár ulic od Eiffelovky, všechny věci jsme nechali v autobusu a vzali jsme si s sebou jen věci potřebné na tento den, autobus nás potom večer vyzvedl a odvezl nás na hotel :-)
S průvodkyní jsme jeli městskou dopravou  Eiffelovce, kde jsme potom museli čekat než ji otevřou, to bylo asi v 9:00. Z každé "nohy" Eiffelovky se nahoru dostáváte jinak, navíc si můžete zvolit i patro..Můžete jet výtahem až do 3 patra nebo si můžete zaplatit jen do 2 patra, nebo můžete jít po schodech do 2 patra, ale pokud chcete i do 3 patra, musíte z 2 jet výtahem, protože tam schody nevedou...po schodech je to samozřejmě levnější než výtahem :-) Eiffelovka má nějakých 700 schodů :-D

Z Eiffelovky :-)

Seina

Druhá nejvyšší budova v Paříži.....Tour Montparnasse...

Co se týče jídla, v tom nebyl žádný problém, všude byly různé stánky s občerstvením, bagety, Mekáč, palačinky, zmrzlina apod. :-)
A pití jsme si ani nemuseli kupovat protože tak jsou všude rozmístěna taková "pítka", kde jste si mohli natočit vodu do láhve :-)

Fotky Eiffelovky :-)
Jelikož jsme měli opravdu krásné počasí, tak se fotky povedly..obloha bez mráčku :-)
Eiffelovka spolu s mrakodrapem Tour Montparnasse jsou jediné výškové budovy v centru Paříže, stavba výškových budov byla zakázána, byly dokončeny jen tyto rozestavěné budovy :-)

S kamarádkou :-)

Večer jsme jeli na hotel :-)
Náš pokoj :-)

Další den jsme si mohli vymyslet vlastní program, protože průvodky se spolucestujícím vyrazili na výlet, který jsme si my nezaplatili :-)
Takže jsme byli nakupovat a prošmejdit okolí hotelu :-)
Jedna z nákupů :-)

Večer jsme vyrazili na plavbu po Seině, která stála v přepočtu 250 Kč a trvala asi 70 minut a byla to opravdu nádhera :-)

Po plavbě nás autobus dovezl k mrakodrapu Tour Montparnasse...
Vstup byl opět 250 Kč, byli jsme tam asi kolem 21:30 a průvodkyně nás upozornila, abychom se šli v 22:00 koukat na blikající Eiffelovku:-)

Tour Montparnasse je druhá nejvyšší budova měřící cca 210 metrů, je zde jeden z nejrychlejších výtahů, který vás dopraví do 56 patra za 36 sekund, nic necítíte, jen mírnej tlak v uších  :-)

Blikající Eiffelovka..bohužel to není moc vidět :-)

Další den jsme navštívili museum Louvre, což byl jeden z největších zážitků :-)

Pár fotek...Louvre a exponáty :-)

Další fotky :-)

Kamarád z Argentiny :-)

Paříž je naprosto úžasné město, které nestačí navštívit jen jednou, proto tam určitě ještě někdy pojedu, protože je toho ještě spoustu, co bych chtěla vidět :-)
Je to multikulturní město :-)
Máte-li tu možnost tam jet určitě neváhejte...stojí to za to.. Francouzi jsou moc milí a usměvaví lidé, největší život tam začíná večer, je tam mnoho krásných kaváren, které určitě stojí zato navštívit :-)

Doufám, že se vám článek líbil, mějte se a smějte se :-)